Auteur Topic: buiten het resort  (gelezen 1021 keer)

miguel

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
buiten het resort
« Gepost op: 12 juni 2011 »

Hallo, kun je in jamaica buiten het hotel, of is het echt een hotel vakantie gelijk de dominicaanse repupliek. Ik heb gehoord dat dit in mexico wel kan. Of kun je alleen buiten als je exursies boekt. Kun je bijvoorbeeld 's Avonds ergens een stadje in, en daar rondwandelen en ergens iets drinken gelijk in spanje of in griekenland? Als iemand tips of weetjes heeft over jamaica , je mag me altijd contacteren groetjes

Rastasista

• Jr. Member
  • **
  • Waardering: +4/-0
Re: buiten het resort
« Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2011 »

In principe kun je je bijna overal in Jamaica vrij bewegen.
Ik bereis Jamaica sinds jaren en meestal in mijn eentje of met een van mijn kinderen. Ik was nog nooit in een resort. Ik ga altijd in kleine guesthouses en reis met lokal transportation (route taxi's) waar ik heen wil. Dit jaar ben ik in een dag van Negril naar Long Bay/Portland met routetaxi's gereist. 7 keer overstappen in 8 uur tijd.Het zat soms wat krap, maar was erg leuk. Ik voelde mij geen moment onveilig, ook niet op de busstations die best wel druk kunnen zijn.

Groetjes
Antje

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2011 »

... of is het echt een hotel vakantie gelijk de dominicaanse repupliek.

Absoluut niet Miguel!

Van harte welkom op het Jamaica Forum overigens.  8)

Je kunt je in Jamaica zeer vrij bewegen zoals Rastasista als schrijft, sterker nog, de bevolking waardeert het alleen maar als je je onder de mensen begeeft.

Ik kan zeggen dat ik in al die jaren al vele duizenden kilometers in Jamaica heb afgelegd zonder ook maar één keer in de problemen te komen of me onveilig te voelen. Je moet het natuurlijk niet opzoeken, maar dat moet je in Amsterdam ook niet.

Dus: ga gerust op pad, te voet, excursie, met een huurauto, taxi's, minibusjes, Knutsford Express... Met een paar woorden Engels en een big smile kom je heeeeel ver!
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Dready

• Full Member
  • Waardering: +5/-0
« Reactie #3 Gepost op: 13 juni 2011 »

Sluit me helemaal aan bij Rastasister en DutchJam........kom vooral van dat resort af en doe je ding.......en gebruik vooral je gezonde verstand.........doe gewoon geen dingen die je in je eigen land ook niet zou doen......en alles komt goed.......je zult zien dat je dan een topvakantie zult hebben.....go out and meet the people!!!!!!!!!!

Blessings and have a safe trip!!!
Dready
It is nice too be important, but it is even more important too be nice.

miguel

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
« Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2011 »

Ok nu voel ik me al wat meer gerust.

We zijn van plan om eind augustus, begin september twee weken te gaan. We willen een combinatie van strandvakantie met uitstapjes. Wat is het beste/mooiste om te verblijven? We dachten aan Ocho Rios.

Heeft er iemand tips over welke excursies we zeker moeten doen en waar we deze het beste kunnen boeken?
Via het hotel of beter ergens buiten, bij een local? Moeten we ergens op letten bij het boeken van excursies? Hebben we overal een gids bij nodig of zijn er ook dingen die we op ons eigen kunnen bezichtigen?

Is er ergens iets om uit te gaan: cafés, winkels, stadcentrum? Ik heb hier nergens foto's van gezien.

Als er iemand tips of weetjes heeft, altijd welkom hier of op mijn e-mailadres! :-)

Groetjes, Miguel

Ria1961

• Sr. Member
  • Waardering: +8/-4
« Reactie #5 Gepost op: 13 juni 2011 »

HOi Miquel
Ik ben ook op de Dominicaanse Republiek geweest maar de mensen zijn niet te vergelijken.
In de Dr is het toch wat agressief en de Jamaicanen zijn heel erg open en vriendelijk.
Ik de Dr durfden wij eigenlijk ook niet zonder begeleiding het resort af omdat we de blikken van de mensen al zagen en die waren niet vriendelijk, maar in Ja is het echt anders.
Ben zelf 2x in Riu ocho rios geweest en heb daar een fantastische tijd gehad.
K zou zo weer gaan , maar ja....... de plicht roept he/
Excursies zijn verder op het forum al heel vaak genoemd,
Je kunt het vinden in http://www.jamaicaforum.nl/index.php/board,37.0.html
Als je wilt mag je mij ook altijd mailen.
Groetjes Ria

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: