Auteur Topic: Hier ben ik dan....  (gelezen 2061 keer)

Baloulove

• Jr. Member
  • **
  • Waardering: +2/-0
Hier ben ik dan....
« Gepost op: 08 april 2011 »

Hallo allemaal....mijn naam is Baloulove (althans...dat is mn reeds overleden kat)....dus noem me maar Net, ben nog maar 42 jaar en pleeg van beroep. Allereerst mn complimenten over dit forum. Ik heb hier en daar wat gesnuffeld en er staat, voor mij, bijzonder veel nuttige informatie vermeld omtrent Jamaica.
Ik ben van plan eind augustus/begin september naar het eiland van Bob af te reizen. Ik reis alleen...snif snif...hoewel...kan best lekker zijn. Helaas gaan er geen singlereizen richting Jamaica of ik val inmiddels al buiten de boot gezien de leeftijd of het zijn georganiseerde rondreizen en ik wil toch mijn eigen tijd in kunnen delen, ik ben dus echt op mezelf aangewezen. Ik reis alleen, omdat ik dat even nodig heb en omdat er eigenlijk niemand in mn omgeving geinteresseerd is in Jamaica vanwege zogeheten 'criminaliteit'. Er is één vakantiebestemming geweest, waar ik me absoluut niet veilig voelde en dat was Isla Margarita, verder Antillen, Dom Republ etc nooit problemen gehad, dus dat punt laat ik maar achter me en misschien moet ik het gewoon gaan DOEN, omdat Jamaica op mn wensenlijstje staat.
Ik ben van plan een all-inclusive resort te boeken in Ocho Rios (via Arke of zo), omdat dit, volgens mij, het meest gunstige is v.w.b. het maken van eventuele excursies en daarbij wil ik gewoon heerlijk aan het strand vertoefen en niks hoeven/moeten.

Mijn vraag aan jullie experts is: is het verantwoord om deze reis te maken all by myself of raden jullie mij dit af? Misschien nog tips of andere wetenswaardigheden, die ik als 'single' zou moeten weten?
Alvast hartelijk dank voor jullie meedenken, antwoorden etc. Ondertussen snuffel ik nog effe verder....

Greetz...Net  :)

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
Re: Hier ben ik dan....
« Reactie #1 Gepost op: 08 april 2011 »

Hallo Net,

Van harte welkom op het Jamaica Forum!
Leuk dat je ons gevonden hebt en nog leuker dat je Jamaica op de verlanglijst hebt staan...

Dank voor je compliment, het forum is nog altijd groeiende, maar is het natuurlijk leuk om te horen dat mensen er enthousiast over zijn.

Inderdaad, gewoon doen hoor. Jamaica is een geweldig land met een geweldige bevolking. Over de criminaliteit is er her en der op het forum al het nodige geschreven en zullen we hier maar niet verder uitweiden. Het is er, maar de toerist heeft er nagenoeg geen last van.

Je kunt zeker als vrouw alleen naar Jamaica gaan. Persoonlijk heb ik geen ervaring met het alleen reizen (ik moet namelijk altijd met mijn vrouw mee...  ;) ), maar een aantal leden hier op het forum hebben daar wel ervaring mee en kunnen je vast helpen.

Een all-in resort boeken om van daaruit het land te ontdekken is helemaal geen slecht idee. Ocho Rios ligt inderdaad centraal aan de noordkust en de meeste 'parishes' (provincies) zijn van daaruit goed te bereiken. Ocho Rios zelf is een relax-bestemming waar je op het strand kunt liggen, kunt shoppen, lekker uit eten kunt gaan als je de all-in ff zat bent en heerlijk kunt uitgaan.

Nogmaals van harte welkom en schroom niet je vragen en opmerkingen te plaatsen.
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

miranda

• Full Member
  • Waardering: +5/-0
« Reactie #2 Gepost op: 09 april 2011 »

hey,

echt gaan doen!!!!! ik ben in 2008 voor het eerst gegaan ook in mijn eentje... heb toen 2 weken in het riu resort gezeten en vandaaruit excursies gedaan. Wel heb ik die toen ook geboekt bij arke omdat ik me er op dat moment prettiger bij voelde... het was voor mij de allereerste keer dat ik alleen buiten nederland op vakantie ging.
De mensen zijn heel gastvrij  en doen alles om het na je zin te maken, maar ook in zo'n groot resort zitten ook altijd wel een aantal nederlanders waar je op zijn tijd een praatje mee kan maken... ( heb er zelfs vrienden aanovergehouden, zowel nederlanders, Engelsen als jamaicanen  ;) hihi en ja ook mijn vriendje hihi maar dat gebeurde een half jaar later toen ik voor de 2e keer ging. Ik had na 2 weken gevoel dat ik nog niet klaar was met Jamaica en ben toen weer alleen voor 3 weken gegaan.

Als  je meer wil weten, hoor ik het wel.

groetjes Miranda

Sunshine

• Newbie
  • *
  • Waardering: +1/-0
« Reactie #3 Gepost op: 09 april 2011 »

Hey Net

Zeker doen hoor ! In een all in resort kan je inderdaad vele mensen ontmoeten maar kijk zeker ook eens buiten het resort in de real Jamaica ! Daar is net iets meer te beleven,snuif de cultuur op, gebruik je gezond verstand maar doe je dat ergens anders op reis ook niet ?
Ik wens je een mooie vakantie en verwacht je wel aan Jamaicaanse mannen die je hun mooiste lyrics zullen geven, dat hoort er nu eenmaal bij..
Ik heb als vrouw ook alleen in JA gewoond en dat valt supergoed mee, criminaliteit komt ook overal ter wereld voor, dus ook in Jamaica, net zo goed als in nederland...
Als ik je nog tips kan geven, laat maar komen, ik help je graag

Nuff respect!
Sunshine

Baloulove

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 09 april 2011 »

Wow..wat een snelle en positieve reacties. En al helemaal goed om te lezen dat jullie dames (sorry Dutchjam) ook alleen in Jamaica verbleven. En net wat je zegt Sunshine...je gezonde verstand gebruiken, maar dat moet tenslotte overal, ook in NL.
Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte...en ja...mn voorkeur gaat ook uit naar Riu....ook omdat dat het enige all inclusive resort in Ocho Rios is.... ;)

Dready

• Full Member
  • Waardering: +5/-0
« Reactie #5 Gepost op: 09 april 2011 »

Ik sluit me aan bij Sunshine en Miranda....gaan.....absoluut...je zult er geen spijt van krijgen...je zult vast bevangen worden door het "JAMAICA-VIRUS"....daar kun je trouwens ook geen inentingen tegen krijgen....LOL

Blessings Dready
It is nice too be important, but it is even more important too be nice.

Baloulove

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 10 april 2011 »

Hahaha....verder ben ik overigens nog wel geënt, dat scheelt, mocht ik in de bush bush stranden!  :-\

Sandra

• Full Member
  • Waardering: +4/-0
« Reactie #7 Gepost op: 11 april 2011 »

Ook namens mij welkom.
Ik heb geen ervaring met alleen reizen, vind het knap hoe sommige mensen avonturen alleen aangaan. Had ik maar voldoende lef. maar tot nu toe wil mijn man nog overal mee naar toe..... oh nee, liever niet meer naar JA  >:(  Nou daar komt hij nog wel achter hahaha doet hij echt wel  :P

Ik vond de criminaliteit reuze meevallen, niet meer als ergens anders. Als je iets niet vertrouwd dan niet doen. Nou je gaat een geweldige tijd tegemoet in JA en wens je dan ook veel plezier.

Marco

• Full Member
  • Waardering: +1/-10
« Reactie #8 Gepost op: 18 april 2011 »

In september organiseer ik een 2 weekse rondrit op Jamaica.
Later zal ik het volledige programma hier posten.
Iemand intresse?

PeterJam

• Full Member
  • Waardering: +3/-0
« Reactie #9 Gepost op: 18 april 2011 »

Iemand intresse?

Een rondrit off the beaten path Marco?

Baloulove

• Jr. Member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 19 april 2011 »

Dank voor jullie reacties. Ik heb inmiddels geboekt en vertrek op 25-08 naar Riu Ocho Rios en vlieg op 08-09 weer huiswaarts. Helaas voor mij dus geen 2-weekse rondrit. En nee....verlengen zit er niet in...3 weken aanééngesloten vakantie op afdeling is het matje, want anders draait, aldus de roosteraars, het rooster in de soep en hebben ze last van chronisch personeelstekort. Hebben we dat al niet?  :o

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: 19 april 2011 »

Dat is een plezant vooruitzicht Baloulove...

En in 2 weken kun je heel wat doen in Ja, je hoeft je zeker niet te vervelen.

Heb je al dingetjes gevonden die je absoluut niet wilt missen?
DutchJam

Baloulove

• Jr. Member
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 20 april 2011 »

Ha Dutchjam....op een ander topic (enquete, wat gaan we doen in JA....)...had ik al een soort van verlanglijstje geplaatst....

- Nine Miles
- Dunn's River
- Kingston
- Port Antonio
- Martha Brae rafting
- River Tubing
- Blue Mountains
- Mayfiels Falls
- Black River  (beetje ver volgens mij vanuit Ocho Rios0
- Rondtrip Jamaica (wellicht, dat ik dan wat excursies kan combineren?)

Maar....ik hoor je bijna denken....meid...je komt tijd tekort! Hahahaha...want ja...ik wil tussentijds ook nog lekker luieren, lezen en van de zon genieten. Ik vrees, dat ik keuzes zal moeten maken en daar ben ik niet zo erg goed in.  >:(

Greetz...Net  :P

Marco

• Full Member
  • Waardering: +1/-10
« Reactie #13 Gepost op: 20 april 2011 »

Iemand intresse?

Een rondrit off the beaten path Marco?

Natuurlijk, voor toeristenvallen moet je bij Arke of Jetair zijn ;)

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: 20 april 2011 »

@Baloulove

Dat wordt een wel erg vol program dan ja... Niet vergeten dat je op vakantie bent hè? Dat betekent dat je ook een beetje moet uitrusten...  ;)

Laat je leiden door je gevoel zou ik zo zeggen. Alles op de lijstje gaat toch niet lukken in die 2 weken, tenzij je alleen maar in de auto of bus wilt zitten. Dat zou zonde zijn. Dus bepaal gewoon ter plekke wat het gaat worden (en wat niet).

En bedenk je alvast wanneer de voor de 2e keer naar Jamaica zal gaan... LOL
DutchJam

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: