Auteur Topic: Welke plaats?  (gelezen 552 keer)

cariblvr

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Welke plaats?
« Gepost op: 10 februari 2010 »

Okee, mijn eerste vraag dan.

Ben zoals ik al schreef een leek wat Jamaica betreft, maar hoop er hier verandering in te brengen.

Mijn ideale vakantie: week of 3, af en toe wat luieren op het strand, maar ook auto huren en erop uit.
Stel geen hoge eisen aan comfort, zoals het maar schoon is, liefst wat kleinere hotels. Zeker geen all-in, zoek liever lokale restaurantjes en barretjes op.

Eerst maar eens mijn 'standplaats' uitzoeken (liefst geen Benidorm-achtige badplaatsen). Ben verschillende plaatsnamen tegen gekomen, Negril, Montego Bay, Ocho Rios, Runnaway Bay...

Iemand een suggestie?

clausy35

• Newbie
  • *
Re: Welke plaats?
« Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2010 »

nou ik ben ook een leek  ;)
Maar wij gaan naar runaway bay,nigril schijnt ook erg mooi te zijn,ach volgens mij is alles mooi  ;)

Frankieboy

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 21 februari 2010 »

Wij zijn ook leken en vertrekken volgende week naar Runaway Bay. Zoals jij je ideale reis beschrijft vraag ik me alleen af of Jamaica de juiste bestemming voor je is. Wat ik gelezen heb is Jamaica niet het veiligste eiland op de wereld en als je een toerist bent op Jamaica is het niet overal veilig om zelfstandig in een gehuurde auto rond te gaan rijden. Volgens mij moet je dus wel eerst een "veilige route" uitstippelen. Wat ik begrepen heb is het zeker niet aan te raden om als westerse toerist zelfstandig door Kingston heen te gaan wandelen/rijden.

Groeten,
Frank

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #3 Gepost op: 21 februari 2010 »

Frank,

Je kunt wel zeker een auto huren en het eiland verkennen, ik heb inmiddels al duizenden kilometers afgelegd op Jamaica en heb slechts één keer het gevoel gehad dat ik in een ongure buurt terecht was gekomen.

Natuurlijk, er is veel criminaliteit op Jamaica, ik zal de laatste zijn die dat tegenspreekt.  Deze is echter niet zozeer op de toerist gericht, maar speelt zich voornamelijk af tussen de bendes onderling. En dan vooral in de minder goede wijken van Kingston. En om eerlijk te zijn, er zijn in Amsterdam of Rotterdam ook buurten waar je als toerist beter niet komt, toch?

Als je een beetje op de doorgaande wegen blijft, heb je van criminaliteit niet meer te vrezen dan elders in de wereld (is mijn ervaring dan toch). Het tegendeel, de meeste Jamaicanen waarderen het juist als je de moeite neemt om de toeristenplaatsen te verlaten en het prachtige land en haar mensen te ontdekken.

Hang niet de (rijke) toerist uit, toon een beetje respect voor de mensen en je zult zien dat Jamaica veel minder crimineel is dan wereldwijd wordt aangenomen  :)
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: