Auteur Topic: Rooms on the Beach, Ocho Rios  (gelezen 900 keer)

Sonaya

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Rooms on the Beach, Ocho Rios
« Gepost op: 16 februari 2011 »

Hallo allemaal!  :)

Ik ben Sonaya, 37 jaar en heb een zoon van 19. Misschien wil ik 24 feb. met hem naar Rooms on the beach in Ocho Rios gaan, maar wil eerst graag wat info.

Ik lees nogal wat negatieve reacties over dit hotel maar aangezien reizen momenteel duurder dan ooit zijn en dit hotel nog een beetje betaalbaar is, heeft dat toch mijn interesse.

Ik ben een strandmens, maar mijn zoon wil wat activiteit. Zijn er in de omgeving wat betaalbare leuke dingen te doen?
Is er wat te doen in het stadje dichtbij? Ook 's avonds?
Hoe is het hotel zelf? Hoorde dat het ontbijt zeer karig is, maar dat je voor wat bijbetaling een uitgebreider ontbijt kan krijgen, klopt dit?
Verder nog tips?

Grtz Sonaya

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
Re: Rooms on the Beach, Ocho Rios
« Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2011 »

Hallo Sonaya,

Allereerst van harte welkom op het Jamaica Forum. Leuk dat je ons gevonden hebt!

Rooms on the Beach in Ocho Rios is geen resort, maar een basic *** hotel. Mensen die de service en faciliteiten van een resort verwachten hebben het verkeerde geboekt en kunnen beter eerst een brilleke kopen als ze de reisgidsen doorlezen. Ik heb altijd een beetje moeite met klagende mensen op vakantie. Het zijn vaak de mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en dat gaat niet, ook niet in Jamaica.

Dus: Rooms on the Beach hanteert schappelijke prijzen en daarvoor krijg je géén 5-sterren service.  ;)

Ik ben er zelf nooit geweest, maar ik heb van diverse kanten vernomen dat Rooms on the Beach 'value for money' is. De ligging is prima, direct aan het strand. Het ligt tevens op loopafstand van Main Street (zeg maar het centrum) in Ocho Rios. Het is een bedrijvig stadje waar je kunt shoppen en restaurantjes en barretjes in kunt duiken. Het nachtleven in Ochee speelt zich ook voornamelijk daar af.

De kamers zijn fatsoenlijk, schoon en bieden alles wat je nodig hebt. Uitzicht of naar zee of naar de bergen. Het restaurant is eenvoudig. Dat het ontbijt wat aan de karige kant is klopt, dat wil zeggen, in 2009 was dit zo en kon je voor (ik meen) 5 USD een uitgebreid ontbijt bijkopen. Of dat anno 2011 ook nog zo is weet ik eerlijk gezegd niet.

Verder is er een zwembad, zijn er watersportfaciliteiten, kun je fitnessen en is er toegang tot internet.

Ocho Rios ligt prima voor excursies het binnenland in (ideetjes vind je hier op het forum). Je kunt deze boeken bij de reisorganisatie bij wie je boekt (als je een pakketreis boekt), maar ook bij de receptie van het hotel. Of doe eens gek, ga 'excursie shoppen' in Ocho Rios zelf, er wordt genoeg aangeboden...

Meer over Rooms on the Beach in Ocho Rios: http://www.roomsresorts.com/ocho-rios.asp

Have Fun!
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Sonaya

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
« Reactie #2 Gepost op: 16 februari 2011 »

Dank!  ;)

Ben ook niet op zoek naar een resort hoor, mijn ervaring daarmee is dat de gezelligheid, het knusse, vaak ver te zoeken is. Dan liever 2* waar er een echt carraibisch sfeertje heerst met leuke muziek en geen ouwe lullenmuziek.

Om even hiermee te beginnen; mijn zoon gaat niet meer mee, ik ga alleen. Overdag lekker op het strand, 's avonds moet ik me ergens veilig kunnen vermaken. Ik ben geen bangerik, maar hou er niet van om minuut na minuut door o.a. kerels aangesproken te worden. Ik heb geen idee hoe het daar op Jamaica is, en of ik daar bijv. gewoon in mijn eentje de winkeltjes op kan zoeken (met name 's avonds na de stranddag  ::)). Dan heb ik het niet over "stappen" want dat doe ik toch niet in m'n eentje. Maar gewoon een beetje rondslenteren in het stadje. Of wordt dit sterk afgeraden?

Qua eten; uitgebreide restaurants zijn natuurlijk heerlijk, maar met een paar broodjes jam in de ochtend ben ik ook tevreden. En 's avonds moet ik een gewone maaltijd kunnen krijgen, maar volgens mij serveren ze dat ook in het hotel? Ik heb natuurlijk al veel gegoogled maar kom toch niet helemaal tot de antwoorden die ik zoek. Anybody?

Moet natuurlijk wel normaal een voet buiten het hotel kunnen zetten zeg maar  ;)

Grtz Sonaya

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #3 Gepost op: 18 februari 2011 »

Ben ook niet op zoek naar een resort hoor, mijn ervaring daarmee is dat de gezelligheid, het knusse, vaak ver te zoeken is. Dan liever 2* waar er een echt carraibisch sfeertje heerst met leuke muziek en geen ouwe lullenmuziek.
Dan denk ik dat Rooms on the Beach helemaal geen slechte keuze is...

Wat het in je eentje op straat begeven in Jamaica moet ik toch eerlijk zeggen dat je als vrouw alleen wel de aandacht van de (Jamaicaanse) man trekt. En die man zal het niet onder stoelen of banken steken. Echt onveilig zul je in je uppie in Ochee niet zijn, maar je moet er wel rekening mee houden dat je veel aangesproken gaat worden.
Of dit zwaar irritant is kan ik je als man niet zo goed vertellen, maar misschien dat de ervaren 'Jamaica dames' hier op het forum je daar een beter antwoord op kunnen geven?

Ja, Rooms on the Beach heeft ook een restaurant dat de Jamaicaanse keuken serveert. En ben je dat een keertje zat, in Ochee zit genoeg andere keuze.
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: