Auteur Topic: We're back!!! Met een uitgebreid reisverslag  (gelezen 2980 keer)

Frankieboy

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
We're back!!! Met een uitgebreid reisverslag
« Gepost op: 07 maart 2010 »

Irie Irie,

We zijn afgelopen vrijdag teruggekomen van onze eerste trip naar Jamaica en het was in één woord: IRIE!!

We hebben een geweldige tijd gehad op een heerlijk eiland.

We hebben een heel uitgebreid reisverslag geschreven met heel veel foto's. We doen dit alle een tijdje en maken reisverslagen van al onze reizen en zetten deze op onze website. Het grote voordeel hiervan is dat je zelf veel bewuster je reizen meemaakt en vastlegt. We zijn hiermee begonnen toen we ontdekten dat we al heel wat leuke trips gemaakt hadden maar ons er eigenlijk bar weinig van konden herinneren. Zo houden we ook voor onszelf de herinneringen in stand.

Voor mensen die graag over Jamaica lezen of mensen die er over nadenken om eens op Jamaica op vakantie te gaan: bezoek gerust onze website voor het reisverslag:

http://www.slegersopreis.punt.nl

We horen graag jullie reactie.

Groeten,
Frank

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
Re: We're back!!! Met een uitgebreid reisverslag
« Reactie #1 Gepost op: 08 maart 2010 »

Welkom terug Frank!

Het doet goed te lezen dat jullie het zo geweldig hebben gehad op Jamaica.

Complimentje ook voor je uitgebreide verslag. Heb het nog niet helemaal gelezen, maar het geeft een prima indruk van jullie belevenissen in Runnaway Bay en omstreken.

Krijg gelijk weer zin om te gaan...
Moet nog wel ff tot september wachten (zucht)...

Keep up te good work en ga vooral nog maar veel op reis!
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Frankieboy

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 09 maart 2010 »

Hallo daar,

Ja we hebben het zeker enorm naar onze zin gehad. We waren echter niet zo te spreken over ArkeFly. Van alle maatschappijen waar we tot nu toe mee gevlogen hebben vonden we dit nog wel het slechtste. Maar goed, kan gebeuren.

We gaan zeker weer terug naar Jamaica, ik verwacht volgend jaar rond dezelfde tijd.

We hebben ook voor dit jaar nog 3 trips gepland staan dus wat dat reizen betreft komt het helemaal goed  ;D

Groeten,
Frank

miranda

• Full Member
  • Waardering: +5/-0
« Reactie #3 Gepost op: 09 maart 2010 »

vond je verhaal ook leuk om te lezen alleen jammer van jullie ervaring met arkefly. Ik moet zeggen dat ik alle 4 keer dat ik nu met hun gevlogen heb nooit iets negatiefs meegemaakt. Vind ze juist erg vriendelijk enzo en dat heb ik wel anders meegemaakt met bijv transavia maar goed iedereen zal daar wel zijn eigen mening over hebben en dat is maar goed ook....Grappig was dat donderdag mensen in het vliegtuig zeiden dat ze negatieve verhalen gehoord hadden en dat zij dus vonden dat het niet zo was. zo zie je maar weer..

Ik ga nog even van het mooie eiland genieten hier, want ben op dit moment op Jaimaica

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: 11 maart 2010 »

Was het echt zo slecht gesteld met ArkeFly dan?
DutchJam

Frankieboy

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 11 maart 2010 »

Wij hebben al met heel wat luchtvaartmaatschappijen gevlogen en ik moet bekennen dat ArkeFly tot nu toe zo'n beetje de slechtste is. Het eten aan boord is gewoon slecht. Nu is vliegtuigvoedsel over het algemeen niet fantastisch maar we hebben bij heel wat maatschappijen (Lufthansa, Delta, US Airways, American Airlines & British Airways) aanzienlijk beter eten gehad en ook betere service en vriendelijker cabine personeel.

Het toestel waarmee ArkeFly naar het Caribisch gebied vliegt is een oude Boeing 767 die voorheen van SAS is geweest. In Economy Class is het merendeel van de stoelen compleet uitgewoond en doorgezakt. Wij hebben de hele heenreis op 2 kussens gezeten omdat we binnen een uur al ontzettende pijn in de rug hadden.

Het cabinepersoneel van ArkeFly vind ik persoonlijk erg formeel en gewoon onvriendelijk. Als je een opmerking maakt over slechte stoel of over duidelijk ander beleid bij andere luchtvaartmaatschappijen dan krijg je een norse blik of gewoon een sneer. Wij zaten op de heenreis bij de nooduitgang in Economy Class. Ik mocht tijdens het opstijgen geen boek lezen of in de hand houden. Ik moest het boek opbergen in de bagagebak boven mijn hoofd, ik stopte het namelijk eerst in het opbergvak van de stoel voor me en werd direct gecorrigeerd dat dat niet de bedoeling was. Ik ben er in het geheel niet op in gegaan en heb gewoon netjes gedaan wat men van me vroeg maar ik vond het wel vreemd. Nu vragen wij op iedere reis over de Atlantische Oceaan stoelen bij de nooduitgang (en die hebben we al zo'n 12 keer gehad), bij geen enkele luchtvaartmaatschappij werd hier zo moeilijk over gedaan. Ik zat op kussens omdat mijn stoel volledig doorgezakt was (we hadden al een uur vertraging voor het opstijgen gehad vanwege een technisch mankement) en ik pijn in mijn rug had. Bij het opstijgen moest ik van één van de stewardessen de kussens waar ik op zat ook opbergen in de bagagebak boven mijn hoofd. Dat heb ik gewoon pertinent geweigerd omdat ik het op de eerste plaats flauwekul vond en op de tweede plaats ArkeFly dan maar had moeten zorgen voor een toestel met fatsoenlijke stoelen.

Toen we op de heenweg een uur vertraging hadden vanwege een technisch mankement hebben we alles bij elkaar zowat 2 uur in het toestel gezeten voordat we opstegen. Op zich kan dat natuurlijk gebeuren maar dan is het op zijn minst netjes om je passagiers wat te drinken te geven. Je gaat namelijk na 2 uur pas opstijgen, dan duurt het nog minimaal een half uur voordat men drankjes gaat serveren en voordat je dan je eerste drankje hebt zit je al bijna 3 uur in het toestel ( en wij hebben niet tot op het laatste moment aan de gate met een flesje drinken in de handen gezeten, dus voor het boarden hadden de meeste mensen ook al even niets gedronken).

Kortom: wij zijn totaal niet enthousiast over ArkeFly en we hebben genoeg ervaring met andere maatschappijen om te weten hoe het hoort in de luchtvaart. Maar goed, als je naar Jamaica wilt voor een redelijke prijs en zonder al teveel omwegen dat zul je het met ArkeFly moeten doen.

Op de terugweg zaten we overigens Comfort Class en die stoelen waren aanzienlijk beter.

Groeten,
Frank

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: 11 maart 2010 »

Nou Frank, da's niet niks hoor...

Hoewel ik zelf nooit met ArkeFly gevlogen heb, doet me jouw verhaal erg denken aan Martinair, waar ik soort gelijke ervaringen mee gehad heb. Weliswaar alweer een jaar of 10 geleden, maar toch... Vergeten doe je dat niet meer.
Je zou toch zeggen dat de luchtvaartmaatschappijen anno nu beter moeten weten. Zeker nu de consument steeds makkelijker naar andere luchthavens verkast. Een klein dingetje als een kussentje of een (extra) drankje in geval van een probleem maakt al heel veel goed vind ik zelf. En in sommige gevallen is zelfs een stukje vriendelijkheid of een oprechte lach al ruim voldoende om het 'leed' te doen vergeten.

Niet bij ArkeFly dus. En (destijds) zeker niet bij Martinair waar de arrogantie van het bedrijf en haar personeel je al tegemoet komt zodra je de op de A4 de afslag Schiphol neemt...

Nu zit ik in het zuiden en liggen Zaventem en Dusseldorf binnen handbereik. Ik heb dan ook prima alternatieven gevonden in JetairFly (Brussel) en Air Berlin/ LTU (Dusseldorf). En -natuurlijk- is het daar ook wel eens wat, maar dat onbehouwen gedrag bij het personeel ben ik bij deze maatschappijen toch nog niet tegengekomen.

En wat prijzen betreft, afgezien van een wel hele mooie last minute van LTU op dit moment (169 Euries, niet te geloven), die van JetairFly liggen ongeveer het zelfde als die van ArkeFly...
DutchJam

Kimmy

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 20 maart 2010 »

Wow, waar heb je die lage prijs gevonden?
Heb je daar een link van??

Groetjes

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: 21 maart 2010 »

Kimmy,

Welkom hier :)

Als je deze 2 topics regelmatig bekijkt, kom je (met een beetje geluk natuurlijk) die aanbiedingen tegen:

Vanaf Düsseldorf: http://www.jamaicaforum.nl/index.php/topic,140.0.html

Vanaf Frankfurt: http://www.jamaicaforum.nl/index.php/topic,180.0.html
DutchJam

Roland

• Newbie
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 27 maart 2010 »

Arke moet je als het even kan gewoon mijden.

Ik vlieg meestal via Duitsland en niet zo zeer omdat dat wel eens goedkoper kan zijn (want dat is echt niet altijd het geval), maar omdat die maatschappijen er zich van bewust zijn dat de klant ook echt een klant is. Het is daar duidelijk fantsoenlijker geregeld dan bij Arke.

Mayelin

• Newbie
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 18 mei 2010 »

Ja, die ervaringen met Arke heb ik dus ook gehad. Ronduit slecht. Het is dat je weinig keuze hebt, anders zou je wel 2 keer nadenken voordat je voordat je voor die 'vriendelijke' mensen van Arke.

Maar je verslag is toppie Frankieboy, ik heb het met veel plezier gelezen!

Groetjes, Mayelin

Florus

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 05 april 2011 »

Bij Arke Fly krijg je veevoer. Anders kan ik het niet noemen. Het beste is een paar broodjes meenemen want een sandwich kost  . . . een worstebroodje van de dikte van een scheermes kost  2.50 Ik weet je bent op vakantie maar . . . Indien mogelijk ga ik niet meer met deze maatschappij.

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: