Hallo Ria,
Allereerst van harte welkom op het Nederlands Jamaica Forum, leuk dat je ons gevonden hebt. Zoals je ziet is het forum nog nieuw, maar het begint langzaam een beetje vorm te krijgen.
In juni naar Ochee, dat klinkt goed. Ik ben er van overtuigd dat je Jamaica een bijzondere ervaring zal gaan vinden.
Excursies kun je er vinden in alle soorten en maten, afhankelijk van je budget en wensen.
De reisorganisatie waarbij je de reis geboekt hebt zal er ongetwijfeld een paar aanbieden, meestal naar de meest populaire steden, bezienswaardigen, enz. Kan voor een keertje best leuk zijn en vaak gaat er een Nederlandstalige gids mee en dat kan makkelijk zijn.
Leuker (vind ik dan toch) en avontuurlijker is op stap gaan met een local, iemand die daar geboren en getogen is. Je komt dan op plekken waar de touroperators nog nooit van gehoord hebben (bij wijze van dan...). Deze jongens bieden overal hun diensten aan, maar let wel een beetje op als je met ze gaat onderhandelen over hoe en wat.
Ben je niet bang voor wegduivels, links rijden en slechte wegen, huur dan een auto en ga lekker samen met je ventje het avontuur tegemoed. Ik doe dat al jaren en het bevalt me prima! Je dan moet wel weten welke plekken je beter kunt mijden, maar er zijn genoeg mensen die je dat kunnen vertellen.
Wat doen jullie zoal graag als je op vakantie bent?