Auteur Topic: De beste tijd om te gaan  (gelezen 1416 keer)

Han Smeets

• Gast
De beste tijd om te gaan
« Gepost op: 01 maart 2010 »

Hallo,

Wat is eigenlijk de beste tijd van het jaar om naar Jamaica te gaan?
Is er ook een regentijd?

Groetjes,

Han

Frankieboy

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Re: De beste tijd om te gaan
« Reactie #1 Gepost op: 05 maart 2010 »

De beste tijd om te gaan is februari/maart, dat is de droogste periode van het jaar. September/Oktober is de regentijd dus die maanden zou ik mijden.

Groeten,
Frank

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #2 Gepost op: 07 maart 2010 »

Wat het weer betreft heeft Frankieboy gelijk.

September en oktober zijn de middelste maanden van de regentijd / orkaanseizoen (die loopt van juli tot en met november). Mijn ervaring is overigens dat de meeste regen in die periode dan in een stevige onweersbui aan het einde van de dag valt en dat het meestal niet zo is dat het de hele dag regent.
Wel is de kans op tropische stormen of orkanen (hurricanes) in deze periode het grootst.

Toch ga ik graag in deze tijd omdat het off-season is en het overal heerlijk rustig is.

Ga je beter op safe, dan is ferbruari/maart inderdaad het beste, hoewel het in de overige (niet genoemde) maanden ook heerlijk toeven is...
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

miranda

• Full Member
  • Waardering: +5/-0
« Reactie #3 Gepost op: 09 maart 2010 »

ik ben nu op Jamaica.... Op dit moment is het wisselend weer hier, weinig regen maar ook de zon wil niet echt goed doorbreken.... volgens mij is het hier nu ook niet zoals ze gewend zijn, maar geloof dat het overal op de wereld anders is met de temp dan dat we gewoon zijn. niemand in ned had denk ik verwacht dat we zoveel sneeuw zouden krijgen.
Het is natuurlijk wel lekker van temperatuur hier maar dat is het hele jaar door wel.
Het is nu de 4e keer dat ik hier ben. 1e keer in nov 08 heb ik van de 2 weken 3 dagen zon gehad, 2e keer in juni/juli 09 heb ik bijna alleen maar mooi weer gehad met af en toe een bui. In nov09 was het ook wisselend zonnig/bewolkt en bijna geen regen net als nu de eerste dagen  dat ik hier ben.
Ik ga nog even lekker genieten hier, komt eind van de maand terug, irie!!!

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #4 Gepost op: 09 maart 2010 »

Blijf maar lekker daar Miranda!

Hier vriest het donderju nog steeds  8)
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: