Practical stuff > Visa, trouwen, scheiden, uitnodigen...

Als Duitser getrouwd met jamaicaanse, hoe zit dat?

<< < (2/2)

Bertientje:
In Jamaica is in de kerk trouwen juist het wettelijk huwelijk. Dit moet alleen wel gelegaliseerd worden met de nodige stempels e.d. wil het ook in Schengen landen als rechtsgeldig worden gezien. In NL maakt het niet uit of je wel of niet bent getrouwd als je iemand hierheen haalt. Ik denk dat qua visum hetzelfde geldt voor Duitsland omdat dat ook onder Schengen valt. Langer verblijf hebben ze waarschijnlijk andere regels voor, daar is NL Europees gezien behoorlijk streng.

Dready:
Bedankt allemaal...ik zal het meenemen.

Blessings Dready

Bertientje:
Dready, je laatste vraag: het ergste wat er kan gebeuren is dat ze haar het land uitzetten. Vaak worden ze dan eerst nog opgesloten. Ze moet dus vooral geen dingen doen die aandacht trekken waardoor ze haar papieren moet laten zien... Als je gewoon aan alle voorwaarden voldoet is het zonde om dit risico te lopen. Als het voor hen onmogelijk is om het via de legale manier te doen kan ik het me ook wel weer voorstellen. Rotsituatie in elk geval.

miranda:
ik heb me wel eens een beetje verdiept in de belgie-route/duitsland-route om in duitsland te vestigen omdat ik niet zover van de duitse grens woonde maar dan moest je getrouwd zijn om je buitenlandse partner hierheen te krijgen en legaal in duitsland te gaan wonen om dan verblijfsvergunning aan te vragen.

Bertientje:
@Miranda, in dat geval gelden andere regels omdat je dan als EU-burger wordt gezien (NL die in Duitsland of Belgie woont) en dat levert voordeel op. Hier gaat het om een Duitser die ook in Duitsland woont.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Reageer

Naar de volledige versie