Practical stuff > Visa, trouwen, scheiden, uitnodigen...

Als Duitser getrouwd met jamaicaanse, hoe zit dat?

(1/2) > >>

Dready:
Kan mij misschien iemand vertellen hoe het in Duitsland zit mbt tot getrouwd zijn als Duitster met een Jamaicaanse. Ik heb hier namelijk een paar vragen over die mij gesteld zijn. Ik kan hierop echter geen goed antwoord geven/vinden, misschien dat jullie me kunnen helpen.

- Heeft de Jamaicaanse vrouw meteen verblijfrecht in Duitsland (omdat ze met hem daar getrouwd is in een kerk, weet eerlijkshalve niet of dit rechtsgeldig is in Duitsland), of moet ze steeds 3 maanden op een toeristenvisum heen en weer blijven reizen tussen Jamaica en Duitsland.

- Hoe kan ze aan een permanente verblijfsvergunning komen voor Duitsland?
- Als ze toch langer dan 3 maanden in Duitsland verblijft, wat kunnen de ergste gevolgen zijn voor haar, als ze bv wordt opgepakt in Duitsland of Nederland?

Ik hoor het graag van jullie.

Blessings Dready

Rastasista:
Volgens mij is een kerkelijke trouwing alleen niet rechtsgeldig.
Ik ben duitse en was getrouwd met een jamaicaan. Die had daardoor meteen verblijfsrecht.
Na minstens 3 jaar getrouwd te zijn kreeg je toen een verblijfsvergunning. Dan mocht je ook na een eventueele schijding blijven. Maar dat is alles 17 jaar geleden, ik heb dus geen idee of dat noch steeds zo is.

Dready:
Thanx Rastasista....zal deze info doorgeven....ik weet echt niet hoe het zit.
Als ik het goed begrijp kon die man van jou meteen mee naar Duitsland....maar hoe lang kon hij dan daar verblijven (3 jaar)???
En maakt het dan ook nog wat uit of ze in Jamaica of Duitsland (voor de wet dan) getrouwd zijn. Ik bedoel voor het verblijfsrecht in Duitsland???

Nou ja...ik heb mijn best gedaan....hoop dat nog alles goed komt voor hun....zover ik weet verblijft deze vrouw nu illegaal in Duitsland....volgens mij krijgt ze vette problemen als ze nu terug gaat naar Jamaica...ze zit als het ware gevangen in Duitsland omdat ze zo dom is geweest om niet terug te gaan naar Jamaica nadat de 3 maanden verstreken waren.

Blessings Dready

DutchJam:
Voor de wet trouwen is inderdaad iets anders dan voor de kerk, ook juridisch gezien.

Maar zijn dit soort zaken niet vastgelegd in het Schengen akkoord?

In dat geval zijn daar Europese regels voor. En zou het niet uitmaken of je het nu over Nederland of Duitsland hebt.

Rastasista:
Dready,
mijn man kon toen zonder visum voor 3 maanden in Duitsland blijven en dat kon nog een keer met 3 maanden verlengt worden.
Wij zijn in in deze tijd in Denemarken getrouwd, dat ging toen onbureaucratisch. Nog steeds maar je moet wel een visum hebben.

Als mijn echtgenoot mocht hij gewoon in Duitsland blijven. De eerste paar jaren, ik denk 3, moest de verblijfsvergunning elk jaar verlengt werden. Daarna was die voor onbepaalde tijd. Dan mag je ook na een eventuele scheiding blijven.
Volgens mij zou een trouwing in jamaica ook worden erkent in Duitsland.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Reageer

Naar de volledige versie