Winkelen in Negril kan wel, maar het ligt allemaal wel wat verder uit elkaar. In Ocho Rios zit het allemaal bij elkaar.
Zowel links (richting het politieburo/Sav la Mar) als rechts (rond de Burger King en op het pleintje er tegenover) van de rotonde aan het einde (of het begin, zoals je wilt) van Norman Manley Blv. zitten wat winkeltjes. Verderop richting West End zit nog het Sunshine Village Shopping Center met o.a. een grote Hi-Lo supermarkt. Net voor de brug over Negril River zit, tussen de weg en het strand, de craft market. Op Norman Manley Blv. zelf zit ook nog het Times Square Plaza, zo'n beetje tegenover Kuyaba en Legends.
Meeste winkels in Negril zijn op de toerist gericht.
In Savanna la Mar is dat anders. Dit provinciestadje heeft een regionale functie en is belangrijk voor de Jamaicanen in Westmoreland als het gaat om de dagelijkse boodschappen. Het winkelleven speelt zich af op en rond Great George Street die als een rode draad dwars door het stadje tot aan zee loopt.
Geen winkels met souvenirs, maar 'gewone' winkels die van alles en nog wat verkopen. Een doe-het-zelf markt, Courts (bekende keten in Jamaica die o.a. meubilair, elektronica en witgoed verkoopt), de bakker en de slager, D&Y supermarkt, de boekhandel, Digicel, kleding en schoenen... Nu ja, alles is er te vinden in een gezellig druk centrum. Hier shop je tussen de locals, die dat overigens geweldig winden.
Als ik met onze vriendin een dagje Sav doe, dan loopt ik ze allemaal af geloof me maar...

En ik vind het nog leuk ook...