Auteur Topic: En winkelen in Negril?  (gelezen 995 keer)

yvon

• Full Member
  • Waardering: +0/-2
En winkelen in Negril?
« Gepost op: 16 januari 2011 »

HoiHoi,

Zag dat Ankie een vraag stelde over winkelen in Ocho Rios.

Ik heb ook zoon tik hoor, maar ik ga wel naar Negril. Heeft iemand leuke winkelideetjes voor Negril?

Sorry he Ankie  8)

X

Yvon

jolanda

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Re: En winkelen in Negril?
« Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2011 »

hoi Yvon,

helaas is er geen uren winkelen bij in negril.
alleen wat supermarkten, een craftmarket en wat tentjes langs de weg.
Er is een winkelcentrum(pje) waar dan wel wat gewinkeld kan worden.
maar stel je er niet veel van voor,ochio rios daarintegen is wel erg leuk om geweest te zijn.
ook in savanna-la-mar kun je aardig winkelen heb ik me laten vertellen(ben er zelf niet geweest).

groetjes jolanda

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2011 »

Winkelen in Negril kan wel, maar het ligt allemaal wel wat verder uit elkaar. In Ocho Rios zit het allemaal bij elkaar.

Zowel links (richting het politieburo/Sav la Mar) als rechts (rond de Burger King en op het pleintje er tegenover) van de rotonde aan het einde (of het begin, zoals je wilt) van Norman Manley Blv. zitten wat winkeltjes. Verderop richting West End zit nog het Sunshine Village Shopping Center met o.a. een grote Hi-Lo supermarkt. Net voor de brug over Negril River zit, tussen de weg en het strand, de craft market. Op Norman Manley Blv. zelf zit ook nog het Times Square Plaza, zo'n beetje tegenover Kuyaba en Legends.
Meeste winkels in Negril zijn op de toerist gericht.

In Savanna la Mar is dat anders. Dit provinciestadje heeft een regionale functie en is belangrijk voor de Jamaicanen in Westmoreland als het gaat om de dagelijkse boodschappen. Het winkelleven speelt zich af op en rond Great George Street die als een rode draad dwars door het stadje tot aan zee loopt.
Geen winkels met souvenirs, maar 'gewone' winkels die van alles en nog wat verkopen. Een doe-het-zelf markt, Courts (bekende keten in Jamaica die o.a. meubilair, elektronica en witgoed verkoopt), de bakker en de slager, D&Y supermarkt, de boekhandel, Digicel, kleding en schoenen... Nu ja, alles is er te vinden in een gezellig druk centrum. Hier shop je tussen de locals, die dat overigens geweldig winden.

Als ik met onze vriendin een dagje Sav doe, dan loopt ik ze allemaal af geloof me maar...  ::)

En ik vind het nog leuk ook...
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Bertientje

• Sr. Member
  • Waardering: +7/-0
    • Xpresse Office Support
« Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2011 »

Loop ook eens een pharmacy binnen, daar verkopen ze veel meer dan medicijnen. Leuk om rond te kijken en je vindt er leuke dingen (make up, sieraden, souvenirs, boeken, kaarten, speelgoed etc,). Verder vind ik de baby en kinderkleding zo leuk in Jamaica. Dus mocht je een nichtje of neefje ofzo hebben dan is er vast wat leuks te vinden. We nemen ook altijd een hele lading haarspulletjes mee, veel ervan is hier niet of moeilijk te krijgen.

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2011 »

Loop ook eens een pharmacy binnen, daar verkopen ze veel meer dan medicijnen. Leuk om rond te kijken en je vindt er leuke dingen (make up, sieraden, souvenirs, boeken, kaarten, speelgoed etc,).

Goeie tip Bertientje, de pharmacy had ik nog niet eens aan gedacht!

Die verkopen inderdaad alles wat lost en vast zit. Was eens op zoek naar een fatsoenlijke en actuele (auto)kaart van Jamaica. Een goeie boekhandel heeft die wel zou je zeggen. Mooi niet, ik vond 'm uiteindelijk in... de pharmacy!

The pharmacy... of course, this is Jamaica  ;D
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Bertientje

• Sr. Member
  • Waardering: +7/-0
    • Xpresse Office Support
« Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2011 »

Ze schieten er zelfs oorbellen in ;-) Daar heeft onze dochter ze gekregen toen ze 6 weken was, keurig gedesinfecteerd en ingeschoten door een dame in verpleegsterstenue.

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: