Auteur Topic: Marco  (gelezen 2042 keer)

Leensen.nl

• Newbie
  • *
  • Waardering: +2/-0
    • Leensen.nl
Marco
« Gepost op: 08 januari 2011 »

Zoals de topictitel al doet vermoeden, ik ben Marco  :D

Woonachtig in Apeldoorn met Yvonne en onze katten.
Mijn hobbies zijn (model)fotografie, cartuning, onze katten en uiteraard ook op vakantie gaan  8)

We zijn al naar Mexico, Cuba en de Dominicaanse Republiek geweest en dit jaar staat Jamaica op het programma. De reis is al geboekt. We gaan in juni. Eerst een korte rondreis (ca. 4 of 5 dagen geloof ik) en daarna lekker relaxen in Riu Montego Bay.

Dus vandaar dat ik me hier heb aangemeld om me een klein beetje te kunnen verdiepen in Jamaica.

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
Re: Marco
« Reactie #1 Gepost op: 08 januari 2011 »

Hallo Marco,

Van harte welkom op het Jamaica Forum!

Ik zie dat je (jullie) al de nodige ervaring hebt opgedaan in de Caribbean en daar al een paar prachtige landen hebt bezocht.
Hoogste tijd voor een Engelstalig land nu ;)

Ik hoop dat Jamaica je ook goed gaat bevallen straks in juni.

Compliment voor de foto's op je website. Vooral die van de katten, geweldig!

Veel plezier op het forum en heb je vragen, stel ze gerust, daar is deze plek tenslotte voor :)
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Leensen.nl

• Newbie
  • *
    • Leensen.nl
« Reactie #2 Gepost op: 08 januari 2011 »

Dank je.
De Caribbean bevalt ons inderdaad goed, al moet ik eerlijk toegeven dat de DR een enorme tegenvaller was. Maar goed, van de DR hebben we op 2 dagtrips na ook eigenlijk niet veel meer gezien dan het resort. Maar ook die dagtrips vielen enorm tegen. Vandaar dat we nu toch maar weer voor een rondreis hebben gekozen, net als dat we in Mexico en Cuba hebben gedaan. Dan zie je toch iets meer van een land dan alleen het strand. We realiseren ons natuurlijk wel dat zo'n georganiseerde busrondreis niet te vergelijken is met het er zelf op uit gaan, maar we zijn niet zo van die ondernemende types op vakantie  :P

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: 08 januari 2011 »

We realiseren ons natuurlijk wel dat zo'n georganiseerde busrondreis niet te vergelijken is met het er zelf op uit gaan, maar we zijn niet zo van die ondernemende types op vakantie  :P

Daar is helemaal niets mis mee Marco.

Ieder beleeft vakantie op zijn eigen manier. Zolang je het maar naar je zin heb, daar gaat het tenslotte om.

En de meeste georganiseerde rondreizen in Jamaica bieden je een degelijke indruk van wat het land te bieden heeft.
DutchJam

Ria1961

• Sr. Member
  • Waardering: +8/-4
« Reactie #4 Gepost op: 08 januari 2011 »

Wat jammer Marco dat de DR je is tegen gevallen.
Wij hebben in punta cana gezeten en daar met de Belgische reisleider Wimpy ontzettend leuke excursies gehad.
WE hebben veel van het land gezien.
Het verschil met JA is dat je daar wel veilig als blanke de straat op kunt.
Heerlijk gevoel en de mensen zijn daar veel hartelijker dan in de Dr.
Veel plezier hier op het forum.
Groetjes Ria

Leensen.nl

• Newbie
  • *
    • Leensen.nl
« Reactie #5 Gepost op: 09 januari 2011 »

Wat jammer Marco dat de DR je is tegen gevallen.
Wij hebben in punta cana gezeten en daar met de Belgische reisleider Wimpy ontzettend leuke excursies gehad.

Laat ik er het dan maar op houden dat wij met alles pech hebben gehad, zowel met het weer als met Wimpy ;)

PeterJam

• Full Member
  • Waardering: +3/-0
« Reactie #6 Gepost op: 09 januari 2011 »

Je gaat Ja 10x beter vinden dan de DR ;)

Welcome to Jamdown Marco!

Ria1961

• Sr. Member
« Reactie #7 Gepost op: 09 januari 2011 »

Sowieso heb ik het in JA nog meer naar mijn zin gehad, maar ik zou wel zo'n reisleider willen hebben als Wimpie daar.
Ben er eigenlijk nog niet achter of Marco hier van het forum ook deze excursies doet??
Marco??? Laat is weten??
Maar hoezo is Wimpie je niet bevallen dan??
Groetjes Ria

Leensen.nl

• Newbie
  • *
    • Leensen.nl
« Reactie #8 Gepost op: 09 januari 2011 »

De laatste jaren hadden we tijdens de meeste vakanties al een georganiseerde busrondreis, net zoals straks op JA. Maar dat was vorig jaar anders. We wisten even niet meer waar we heen wilden, dus hebben we alleen een strandvakantie geboekt en zouden we vanuit het resort wat excursies gaan doen. En omdat ik me toen, net zoals nu, had voorbereid op de reis, had ik ook al contact met Wimpy.

Waarom is Wimpy niet bevallen?
Ik dacht altijd dat belgen van nature bescheiden mensen waren, maar Wimpy is daarop de uitzondering. Hij hoort zichzelf erg graag praten en blijkbaar hangen de meeste mensen aan zijn lippen als hij op de praatstoel zit.
Als ik een Ecologische tour ga doen, dan verwacht ik ook wat te gaan zien van het land en niet de hele dag naar het gezwets van een reisleider te moeten luisteren. Daarbij had ik erg veel moeite om de verhalen te geloven die hij vertelt. Dat de mensen het slecht hebben in de DR snap ik en in de verhalen die hij vertelt zal best een kern van waarheid zitten, maar het had af en toe iets genuanceerder gekund. En wat me nog het meeste irriteerde... als je dan vertelt hoe slecht het daar allemaal is en hoe zielig, waarom vertelt ie vervolgens dan doodleuk dat ie een Hummer heeft? En dat die een Hummer heeft heb ik via andere gasten bevestigd gekregen.
En hij klaagt er enorm over dat reisorganisaties hem zwart lopen te maken, waarbij vooral Neckerman en Holland-International telkens bij naam werden genoemd. Maar is dat dan niet de pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet? Bovendien heeft onze hostess van Neckerman heeft geen verkeerd woord gezegd over Wimpy. Ook niet toen ik er naar vroeg.

De tour an sich vond ik overigens zo slecht nog niet. Volop rum (en mama guana?) aanwezig in de truck :D 
Maar onze boottocht naar Isla Saona hebben we uiteindelijk toch maar via Neckerman geboekt om te voorkomen dat we de hele dag weer dezelfde verhalen te horen kregen. En dat het dezelfde verhalen zijn hebben we van andere gasten gehoord.

Ria1961

• Sr. Member
« Reactie #9 Gepost op: 09 januari 2011 »

Ja, marco daar heb je gelijk in.
Die verhalen werd ik ook wel zat.
Ik liep af en toe maar weg en nam het allemaal met een korreltje zout.
Maar had ook idd mijn vraagtekens daarover.
Wij hadden alleen die trip geboekt naar Saona en we bleven met zijn viertjes over.
Hij heeft alles uit de kast gehaald om ons een geweldige trip te bezorgen, dus daar ben ik idd heel tevreden over.
En ik weet dat hij ook mensen helpt om te overleven daar.
Maar dat hij een Hummer heeft dat wist ik niet.
IK heb hem verder ook niet zo vaak gesproken, maar was gewoon benieuwd naar wat jij van hem vond.
Wanneer ga je naar JA??
Groetjes Ria

Leensen.nl

• Newbie
  • *
    • Leensen.nl
« Reactie #10 Gepost op: 09 januari 2011 »

Wij gaan in juni. Stond in mijn openingspost  ;)

Ria1961

• Sr. Member
« Reactie #11 Gepost op: 10 januari 2011 »

Leuk, wij zijn vorig jaaro ook in juni geweest .
Ik moet even iets recht zetten want zie dat je ook Marco heet.
Ik bedoelde boven in de vraag met Marco , laat is weten een gids die in Jamaica woont en weet niet of hij ook excursies doet.
Ik weet wel dat hij dit forum leest vandaar die vraag hahaha.
HEel veel plezier in JA.

Baloulove

• Jr. Member
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 10 april 2011 »

Wat grappig...dit is compleet off topic, maar oh oh oh wat herken ik de verhalen over Wimpy van de DR. Ook ik had vóór vertrek, op aanraden van iemand, contact met Wimpy gezocht. Bootreis Saona was op zich wel een leuke dag....maar wat een gebral van die gast. Zn hulpje, een dominicaan, die de hele dag in die truck zat te hangen, was 's-morgens al dronken. Wimpy had hele verhalen inderdaad over hoe slecht het daar is, maar op onze vraag, waarom hij dan niet terug naar België ging, wist hij alleen te vertellen, dat hij het land niet uit kon, maar dat hij daar verder niet over uit kon wijden. Verhalen over de chauffeur van de truck, die beveiliger was geweest van de hoge heren van het land, bleek diverse moorden op zn geweten te hebben (aldus Wimpy). Op de terugreis, na de boottocht, had Wimpy geen zin om ons met zijn truck naar het hotel te brengen en jawel....diezelfde chauffeur, bracht ons naar het hotel met zn privé auto, aangezien dat op de route lag naar zn woonhuis. Die chauffeur stopte 's-avonds laat in één of ander gehucht, liet ons dames achter in een auto met draaiende motor en open ramen, volop dominicanen om ons heen en ineens beseften wij, bij wie we in de auto gezet waren....juist....een klein boefje om het zomaar te noemen. Angst sloeg om ons heen, ramen acuut dicht gedraaid en een vluchtplan snel in elkaar gedraaid, zo van....als ze lastig gaan doen, dan vertrekken we met auto en al. Ik vond het toch de verantwoording van Wimpy om op de juiste manier voor zn gasten te zorgen.
Dit jaar hoop ik naar Jamaica te reizen en ik denk, dat ik me daar toch veiliger ga voelen dan op de DR, want daar konden we beslist het resort niet af.  8)

Leensen.nl

• Newbie
  • *
    • Leensen.nl
« Reactie #13 Gepost op: 15 juni 2011 »

Zit nu al bijna een week hier en het bevalt meer dan goed!
Rondreis was erg leuk. We hebben enorm mazzel gehad met het weer, want vorige week was het goed slecht hier. Wij hebben alles kunnen doen, zoals beklimmen van Dunn Falls en raften op bamboe vlot op de Rio Grande. Nu genieten van de zon (en rum/cola) in MoBay :)

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: 16 juni 2011 »

Hey... Mooi weer in Jamaica, dat horen we graag! ;)

Heerlijk dat jullie het zo naar je zin hebben daar, hou vol zou ik zo zeggen en laat de Rum-Coke vooral goed smaken...

Veel plezier nog (als je dit nog leest tenminste :) )!
DutchJam

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: