De laatste jaren hadden we tijdens de meeste vakanties al een georganiseerde busrondreis, net zoals straks op JA. Maar dat was vorig jaar anders. We wisten even niet meer waar we heen wilden, dus hebben we alleen een strandvakantie geboekt en zouden we vanuit het resort wat excursies gaan doen. En omdat ik me toen, net zoals nu, had voorbereid op de reis, had ik ook al contact met Wimpy.
Waarom is Wimpy niet bevallen?
Ik dacht altijd dat belgen van nature bescheiden mensen waren, maar Wimpy is daarop de uitzondering. Hij hoort zichzelf erg graag praten en blijkbaar hangen de meeste mensen aan zijn lippen als hij op de praatstoel zit.
Als ik een Ecologische tour ga doen, dan verwacht ik ook wat te gaan zien van het land en niet de hele dag naar het gezwets van een reisleider te moeten luisteren. Daarbij had ik erg veel moeite om de verhalen te geloven die hij vertelt. Dat de mensen het slecht hebben in de DR snap ik en in de verhalen die hij vertelt zal best een kern van waarheid zitten, maar het had af en toe iets genuanceerder gekund. En wat me nog het meeste irriteerde... als je dan vertelt hoe slecht het daar allemaal is en hoe zielig, waarom vertelt ie vervolgens dan doodleuk dat ie een Hummer heeft? En dat die een Hummer heeft heb ik via andere gasten bevestigd gekregen.
En hij klaagt er enorm over dat reisorganisaties hem zwart lopen te maken, waarbij vooral Neckerman en Holland-International telkens bij naam werden genoemd. Maar is dat dan niet de pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet? Bovendien heeft onze hostess van Neckerman heeft geen verkeerd woord gezegd over Wimpy. Ook niet toen ik er naar vroeg.
De tour an sich vond ik overigens zo slecht nog niet. Volop rum (en mama guana?) aanwezig in de truck
Maar onze boottocht naar Isla Saona hebben we uiteindelijk toch maar via Neckerman geboekt om te voorkomen dat we de hele dag weer dezelfde verhalen te horen kregen. En dat het dezelfde verhalen zijn hebben we van andere gasten gehoord.