Het is alweer even geleden dat de laatste post is geplaatst, maar wilde toch nog even melden hoe het is verlopen.
Heb mijn pakket gewoon via de TNT post verstuurd, zo'n twee weken voor mijn vertrek, en natuurlijk netjes 'school supplies and gifts' op het formulier geschreven. Mijn vriend was een paar dagen voordat ik wegging nog naar het postkantoor gegaan om te kijken of 't pakket al gearriveerd was, maar helaas, iets te voorbarig

. Toen ik er een weekje was ben ik naar 't postkantoor gegaan, en inderdaad, er lag een briefje klaar voor het pakket, maar alleen mijn vriend kon het ophalen. Mijn vriend met het formuliertje weer terug nar 't postkantoor, en kwam terug met een redelijk gehavend pakket.. Dit kwam waarschijnlijk doordat ik het niet in een TNT postpakketdoos heb verstuurd, aangezien het kado iets groter was dan de grootste maat doos die ze hadden, en ik dus genoodzaakt was om het in de originele doos te versturen, die ietsje 'wankeler' was dan de TNT dozen

. Had het wel extra verstevigd met ducktape, maar helaas, het mocht niet baten, twee zijkanten waren gescheurd

. Ze hebben het op het hoofdpostkantoor in Kingston wel weer verstevigd met touwtjes en een extra stukje tape. Na controle bleek dat alle gummetjes en puntenslijpers er nog in zaten, het hele pakket was nog compleet

.
EN, mijn vriend hoefde niks te betalen! De reden waarom hij vorige keer moest betalen, was dat het pakketje een hele tijd op het postkantoor heeft gelegen voordat hij het had opgehaald, waardoor hij dus 'storage fee' moest betalen. Dit stond ook op het formuliertje wat ik van het postkantoor had meegekregen, als het pakket er langer dan 21 dagen ofzo lag, dan moest er voor de opslag betaald worden.
Al met al was het dus wel een succes, alleen voor de volgende keer in m'n achterhoofd houden dat ik een goeie stevige doos te pakken krijg..