Allan,
De route die Google voorstelt is op zich ook prima, maar je komt dan wel door Kingston. Vanuit Port Antonio rij je terug naar het westen tot aan de splitsing net even voorbij Annotto Bay waar je de A3 naar Kingston pakt. Mooie route, maak halverwege een stop bij Castleton Botanical Gardens als je even tijd hebt en van botanische tuinen houdt. Die A3 volg je dan tot Stony Hil, in de heuvels boven Kingston. En dan moet je dus een stuk door Kingston om uiteindelijk bij Washington Boulevard uit te komen die weer aansluiting geeft op de tolweg richting het westen.
Echter, het stuk weg door Kingston dat Google voor je uitzoekt is geen doorgaande weg, maar leidt je door de buitenwijken. Op zich kan dat, maar handiger is om gewoon zuidwaarts te blijven rijden om via Stony Hill Road, Constant Spring Road en Dunrobin Avenue naar Washington Boulevard te rijden.
Maar hoe dan ook, Google en de A3 leiden je een stuk door Kingston een aangezien je dat wilde vermijden hebben we alternatieven voor je opgezocht

De reistijden op Google kloppen wel redelijk, mits je de weg kent en een ervaren chauffeur bent. Ga er dus niet teveel op af, neem ruim je tijd als je de weg op gaat.
Bog Walk is een soort canyon waar de weg zich langs de Rio Cobre slingert. Een prachtig groen stukje Jamaica. Ik heb het hier op het forum beschreven (net als de route van Ocho Rios naar Spanish Town):
Bog Walk Gorge.
Als er toevallig veel regen gevallen is terwijl je in Jamaica bent (wat ik natuurlijk niet hoop voor je), check dan even of de weg open is. Bij veel regen wil de Rio Cobre nog wel eens buiten haar oevers treden en loopt de canyon onder water. En moet je dus een andere weg pakken.
En de Amerikanen hebben in zoverre gelijk dat als je beide regio's echt goed wilt bekijken je met 1 week niet uit komt. Zoals ik ook al eerder in deze topic zei heb je een vol schema en moet je kiezen. Maar uitgaande van 7 dagen zou je in beide regio's toch een 2 en 'n halve dag moeten kunnen ravotten (en hou je 2 reisdagen over) en kun je natuurlijk best wat zien en doen.
De Amerikaan die 2 dagen nodig heeft om (met een auto) van Port Antonio naar Treasure Beach te rijden is letterlijk de weg kwijt. Dat lukt je makkelijk in 1 dag, uitgaande dat je niet uitgebreid gaat stoppen onderweg. Google zegt 4 en 'n half uur, maak jij er dan 6 van. Met een stopje hier, colaatje daar ben je lekker een dagje zoet en geniet je van een geweldig stuk van het oostelijk deel van het eiland. Zorg dat je voor 18.00 uur binnen bent, want in het donker rijden is op de meeste wegen in Jamaica geen pretje. Maar als jij op tijd uit Port Antonio vertrekt is dat makkelijk haalbaar.
Via de oostkust naar Port Royal, daar overnachten en de dag erop verder kan natuurlijk ook, that's up to you, maar aangezien je niet al veel tijd hebt zou ik het lekker bij PA en TB houden.
Je komt (net) niet door Bamboo Avenue, maar die kun je eventueel meepakken als je vanuit Treasure Beach naar Lucea gaat rijden. Dan moet je wel even vanaf Treasure Beach eerst terug naar de A2 (die daar dus een stuk in het binnenland ligt) en dan richting Black River. Da's een stukje omrijden, want de kunt ook vanaf Treasure Beach direct naar Black River rijden (via een weg evenwijdig aan de kust) waardoor je een stukje afsnijdt t.o.v. de A2.
Die paar keer dat ik in May Pen ben geweest heb ik geen problemen gehad. Als Bertientje dit leest kan die wellicht wat meer over deze stad vertellen, die heeft er familie wonen. Overigens hoef je er niet doorheen, de A2 rijdt er keurig langs en rijdend naar het westen zie je May Pen rechts liggen.