Poll

Portia Simpson Miller's ideetje: Moet Jamaica een republiek worden?

Auteur Topic: Portia Simpson Miller's ideetje: Moet Jamaica een republiek worden?  (gelezen 269 keer)

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum

Portia Simpson Miller's ideetje: Moet Jamaica een republiek worden?

De nieuwe premier van Jamaica, Portia Simpson Miller, laat direct van zich spreken. De tijd is aangebroken dat Jamaica een republiek wordt met een president als officieel staatshoofd en niet langer een lid van het Britse koningshuis is. Zo zei ze in haar eerste toespraak voor het parlement.

“Ik bewonder de Britse koningin, ze is een wijze en indrukwekkende vrouw. Maar het lijkt me passend om afstand te nemen van de Britse monarchie, aangezien we binnenkort vijftig jaar onafhankelijk van Engeland zijn”, zei Simpson Miller na haar inhuldiging.

Simpson Miller is niet de eerste premier die van Jamaica een republiek wil maken. Voormalig premier Patterson, die regeerde van 1992 tot 2006, wilde dat het land uiterlijk in 2007 een republiek zou zijn.

Een woordvoerder van het Britse koningshuis verklaarde desgevraagd dat “kwesties betreffende het officiële staatshoofdschap van Jamaica zijn voorbehouden aan de Jamaicaanse regering en de burgers van dat land”.

De Jamaica Gleaner ging in Kingston de straat op en vroeg het de mensen zelf.

Should Jamaica keep the Queen?

En wij? Wat denken wij wijsneuzen uit good old Europe van dit plannetje van Portia Simpson Miller?

Moet Jamaica een republiek worden? Ja of nee?
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Irene

• Full Member
  • Waardering: +3/-0
  • Never stop believing..

Is dit een kwestie van levensbelang? Nee, denk het niet. Dus dan zou ik hier niet nu aan beginnen maar eerst orde op zaken stellen in het land, en als dat allemaal gelukt is kan je naar dit soort dingen gaan kijken. Ik verdiep me niet echt in politiek, ook hier in NL niet, dus 'correct me if I'm wrong!' ;).
*The choices we make, not the chances we take, determine our destiny*

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: