Auteur Topic: Hey Miranda! She's back!  (gelezen 2132 keer)

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
Hey Miranda! She's back!
« Gepost op: 25 november 2010 »

Hey Miranda!

Fijn je weer te horen.

Lees net dat je je maatje weer op het vliegtuig hebt gezet. Oef, wat zijn die weken snel gegaan!

We hebben je wel een beetje gemist de algelopen tijd natuurlijk, maar we berijpen heel goed dat je even andere bezigheden had ;)

Maar vertel: hoe is het geweest?
Hoe vond hij dit grijze landje?
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

miranda

• Full Member
  • Waardering: +5/-0
Re: Hey Miranda! She's back!
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2010 »

ja de tijd is echt voorbij gevlogen...

Hij moest wel erg wennen aan de temp... had veel koud maar toen dag warmer was en zon scheen, liep hij in korte broek in huis... hij vertikte het in het begin ook om een jas aan te doen... totdat hij een paar dagen ziek is geweest...

We hebben vooral lekker samen genoten.... ook nog wel wat dingen gedaan.. oa naar Amsterdam.

Ik heb nu nog steeds gevoel dat hij zo binnen kan lopen.. dat hij even een rondje gelopen heeft... maar helaas  :'(

Hij wil nu zo snel mogelijk Nederlands leren en dan eerst een aantal jaar hier samen wonen... hij heeft het voetbalelftal waar hij een paar keer mee heeft getraind gezegd dat hij volgend jaar rond deze tijd hier wil zijn en dan mee voetballen... dus dat wordt duimen voor iedereen...

Ben  wel regelmatig hier op het forum aan kijken geweest en hem dingen voorgelezen enz.... hij vond heel leuk dat mensen zo met Jamaica  bezig zijn ...

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #2 Gepost op: 28 november 2010 »

Ja, de tijd gaat snel helaas  :(

Maar goed, jullie hebben het fijn gehad samen en dat kunnen ze jullie niet meer afnemen, nietwaar?
De afgelopen weken zullen een dierbare herinnering blijven voor altijd. De eerste keer dat hij in Nederland was.

Ik moest eerlijk gezegd wel een beetje lachen dattie het koud had op zijn tijd. Lekker eigenwijs, heerlijk, zou ik ook zijn...

Leuk dat hij Nederlands wil gaan leren. Hij mag hier op het forum komen oefenen hoor, no problem  ;)

DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Kathie

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
« Reactie #3 Gepost op: 29 november 2010 »

Hoi Miranda,

Wel leuk dat hij het zo tof vindt hier.

Wat zei hij van de kou hier? Had hij het verwacht?

Groetjes,

Kathleen

miranda

• Full Member
« Reactie #4 Gepost op: 30 november 2010 »

De ene keer was hij aan mopperen dat koud was en andere keer vond hij wel meevallen... nu hij terug is in Jamaica mist hij de kou zelfs  ;D

Verder is hij nog steeds boos dat hij al weer naar huis moest... het liefst was hij hier gebleven om ned te leren en dan papieren aanvragen om te blijven maar helaas mag dat hier zo niet  >:(

Kathie

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
« Reactie #5 Gepost op: 30 november 2010 »

Hihi,

Iemand uit jamaica die de kou mist...

Zou hij dat nou ook nog zeggen nu het vriest en er sneeuw ligt?  8)

kan me best voorstellen dat hij niet terug wilde, was het de 1e keer dat hij op vakantie was?

Groetjes,

Kathleen

Sandra

• Full Member
  • Waardering: +4/-0
« Reactie #6 Gepost op: 01 december 2010 »

haha, kan me niet voorstellen dat hij de kou van vandaag zal missen..... brrr.

Maar welkom terug op dit forum

miranda

• Full Member
« Reactie #7 Gepost op: 01 december 2010 »

hihihihih nee ik denk dat als hij wist hoe de kou van nu aanvoelt dan zou hij niet zeggen ,denk ik .... al vindt hij wel jammer dat hij de sneeuw niet heeft kunnen zien.... maar goed dat komt vast nog wel...

Het was de eerste keer dat hij van het eiland afkwam, in vlieguig zat enz... was dus een hele belevenis alhoewel hij de heenvlucht bijna alleen maar geslapen heeft...

Jamaicanen hebben om van eiland af te komen bijna voor elk land een visum nodig, behalve in de caraiben niet geloof ik, dus bij visum komt dan ook dat of ze zijn heel rijk en kunnen een vakantie in bijv hotel boeken maar de meeste hebben daarom ook nog iemand nodig die hen uitnodigt en garant staat ... de meesten komen waarschijnlijk nooit van eiland af...

Bertientje

• Sr. Member
  • Waardering: +7/-0
    • Xpresse Office Support
« Reactie #8 Gepost op: 01 december 2010 »

Zelfs al hebben ze geld dan nog moet er iemand garant staan in het geval van een Schengen visum....

miranda

• Full Member
« Reactie #9 Gepost op: 01 december 2010 »

volgens mij niet als ze voldoende inkomsten hebben en een hotel boeken voor de periode dat ze in bijv nederland wil blijven.... tenminste zo vertelde ook de ind een jaar geleden...

dit zegt ind op hun site:

•Eén of meer bankafschriften, reischeques of contant geld. Er moet minimaal € 34 per dag zijn voor de duur van het verblijf.
•Een door de referent of een derde persoon in Nederland ingevulde garantverklaring. Deze is alleen nodig als u niet voldoende geld heeft

maar goed reken maar eens uit als ze een maand willen komen:
30 x 34 = 1020  euro per dag te besteden ( vind ik erg veel maar goed)
+/- 800 euro voor een ticket
en dan nog kosten voor verzekering, aanvragen visum en ga maar door..... zijn maar weinig jamaicanen die dat kunnen betalen denk ik...

je kan er een leuk reisje voor maken naar Jamaica voor dat geld toch??

Bertientje

• Sr. Member
    • Xpresse Office Support
« Reactie #10 Gepost op: 01 december 2010 »

Dat lukt dus helaas niet. Heb het meerdere keren meegemaakt. Ook met voldoende geld op de bank moet er toch nog iemand garant staan en dan nog is het niet eenvoudig om een visum te krijgen. Zie andere topics hierover. Bij ons stadhuis bestaat er niet eens een uitnodiging zonder garantverklaring. De eerste keer wilde ik (hoe naief) mijn partner uitnodigen zonder garant te staan want hij stond er financieel beter voor dan ik maar dat was niet mogelijk. Dit jaar bij mijn schoonouders hetzelfde, ondanks genoeg financiele middelen was er toch weer een garantverklaring nodig. Dat zijn helaas de vooroordelen vanuit de rijke landen, 'iedereen' komt hierheen om er financieel beter van te worden is de gedachte...

miranda

• Full Member
« Reactie #11 Gepost op: 01 december 2010 »

had ik ook kunnen verwachten of niet.... alles om het te ontmoedigen....  ik had het er voor over om voor hem garant te staan ( al was bij mij de eerste keer ook de gedachte om het niet te doen hoor... alles was ook nog zo pril toen), bij mijn gemeente kan ook niet anders dan met garantverklaring..

Ik vraag me alleen af als een jamaicaan nu niemand kent in land waar hij heen wil, voldoende middelen heeft en via een reisorganisatie een complete reis boekt... hoe zit dan met garantverklaring??

Bertientje

• Sr. Member
    • Xpresse Office Support
« Reactie #12 Gepost op: 01 december 2010 »

Ik nam gewoon aan dat het niet nodig was vanwege zijn financiele situatie,  had er richting hem geen probleem mee, ik heb hem vanaf het begin vertrouwd, maar ben op het Stadhuis wel boos geworden omdat het zo vreselijk eenzijdig is. Ook daar vonden ze het eigenlijk wel een beetje vreemd. Heb in totaal vele garantverklaringen moeten tekenen, we zijn er maar om gaan lachen, wat kun je anders.

Met een reisorganisatie weet ik eigenlijk niet hoe het gaat. Jamaicanen reizen toch het liefst naar de Verenigde Staten, Canada en Engeland schat ik zo in en daar zijn de regels voor visa toch weer anders dan voor Schengen landen. Ik weet wel dat mijn man meegemaakt heeft dat zakenmensen die voor zaken naar een Schengen land wilden erg onbeschoft de ambassade werden uitgezet. Toen zonk de moed hem helemaal in de schoenen....

miranda

• Full Member
« Reactie #13 Gepost op: 01 december 2010 »

kan me wel voorstellen als je zoiets ziet gebeuren...

Trouwens een vriendin van mij heeft een 2 jaar geleden niet garant gestaan, maar wel uitnodigingsbrief ...  als ik het goed onthouden heb....
ze had haar vriend voldoende geld gestuurd zodat hij alles zelf moest regelen en hij heeft toen een visum voor 3 maand gehad...zal wel een lucky shot geweest zijn...

wilde dat wij wat langer hadden aangevraagd maar goed .... hij had zelf gevoel dat doordat we korter hadden aangevraagd het visum makkelijker gekregen hebben. had hem graag voor mijn verjaardag (volgende week) en kerst hier gehad.... helaas....

Bertientje

• Sr. Member
    • Xpresse Office Support
« Reactie #14 Gepost op: 02 december 2010 »

Denk ook een lucky shot. Bij mijn schoonouders was het zo erg dat ik bankoverschriften moest sturen van ons van de laatste periode om te zien of wij niet het geld hadden gestuurd dat pa en ma nu op de rekening hadden.... Pa en ma hadden namelijk een nieuwe gezamenlijke rekening geopend.

En kan me voorstellen dat je hem graag nog hier had willen hebben. Wij zijn elke keer voor de volledige 3 maanden gegaan en dat was denk ik niet moeiliker dan de 6 weken voor zijn ouders. Volgende keer gewoon 3 maand doen hoor.

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: