Auteur Topic: Usain Bolt Walkathon in november in Kingston  (gelezen 696 keer)

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum

Usain Bolt Walkathon in november in Kingston

Het snelste manneke ter wereld kan ook wandelen! Zo beweert Usian Bolt himselves dan toch in de Jamaica Gleaner eerder deze week.

Bolt zal namelijk beschermheer zijn van de Usain Bolt Walkathon, een liefdadigheidsevenement dat in november 2011 zal plaatsvinden in het Emancipation Park in Kingston.

Het doel van deze 2,3 kilometer lange wandeling is het inzamelen van geld voor de opbouw van een afdeling voor hartzieke kinderen in een kinderziekenhuis in de Jamaicaanse hoofdstad. Elk jaar worden er zo'n 400 tot 500 kinderen met een hartafwijking geboren en die hebben snel gerichte hulp nodig. Vaak komt deze hulp niet of slechts gedeeltelijk tot stand wegens geldgebrek.

Bolt zegt geƫerd te zijn dat hij gevraagd is zijn naam aan het evenement te verbinden. 'Ik heb zelf toen ik jong was kunnen ervaren hoe lastig het leven in Jamaica voor sommige kinderen is en vind het nu mijn verantwoordelijkheid om van mijn status gebruik te maken om iets voor deze kinderen te kunnen doen.' zegt Bolt in de Jamaica Gleaner.

Walkathons (een soort gezamenlijke wandeling) zijn overigens niet vreemd in Jamaica. Deze vorm van liefdadigheid wordt wel vaker gebruikt om -met behulp van een bekend persoon- geld in te zamelen voor goede doelen.
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: