Auteur Topic: Jimmy Buffett's Margaritaville Montego Bay  (gelezen 1019 keer)

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
Jimmy Buffett's Margaritaville Montego Bay
« Gepost op: 02 mei 2010 »

Jimmy Buffett's Margaritaville Montego Bay
Daar waar het allemaal begon...

Dé plaats om te feesten aan Montego Bay's "Hip Strip" (ofwel Gloucester Avenue) is natuurlijk Margaritaville. Deze aan zee gelegen stek is perfect voor iedereen die op zoek is naar opwindend entertainment, lekker eten en spannende brouwsels.
Geopend in januari 1996 door de Jamaicaanse eigenaren Brian Jardim en Ian Lieve is Margaritaville uitgegroeid tot een 'must see and do' voor iedereen die in MoBay verblijft.

Margaritaville in Montego Bay

De hele dag door fun
Door dag kunt je genieten van internationale sportevenementen op grote TV schermen of relaxed zonnen op de pier met de zwevende sounds van Jimmy Buffett op de achtergrond. Een lekker hapje en ’n drankje en je dag kan niet meer stuk.

’s Nachts is een ander verhaal. De 'Ville komt tot leven en transformeert zich tot de heetste nachtclub van Jamaica. De vaste deejays laten je swingen en zweten op thema avonden als de Bong Night, de Caribbean Night en de Ladies Night.
De open-air bar beneden serveert een regenboog van 52 (!!!) verschillende tropische Margaritas en 22 verschillende bieren. Fajitas, salades, pizza's en natuurlijk de wereldberoemde Cheeseburger in Paradise zijn dé favorieten op het menu, af te sluiten met smakelijke desserts als de Cosmic Key Lime Pie en de Last Mango Cheesecake.

Een populaire attractie, voor zowel kinderen als volwassenen, is de bijna 37 meter lange waterglijbaan, die kronkelend zijn weg zoekt vanaf het dakterras tot in het warme Caribische water beneden. Twee grote water trampolines en een drijvend zonnedek maken de waterpret compleet.

Graag geziene gastheer

In de loop der jaren is Margaritaville gastheer geweest van vele supersterren zoals rappers Nelly, Busta Rhymes, Jermaine Dupree, P. Diddy en Run DMC. Andere grote namen van beroemdheden als Dennis Hopper, Danny Glover, Lance Armstrong, Cindy Crawford, Woods, Gabrielle Union en Uma Thurman zijn het er allemaal over eens: Margaritaville is leukste kroeg aan de noordkust.

Margaritaville elke dag van 11:00 uur totdat de laatste feestganger zijn of haar bedje opzoekt.

Alhoewel ik elke dag Margaritaville allang niet meer volhou, maar da’s weer een ander verhaal...  ;)

Webstek: http://www.margaritavillecaribbean.com/
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

marco

• Gast
Re: Jimmy Buffett's Margaritaville Montego Bay
« Reactie #1 Gepost op: 03 mei 2010 »

En straks nog een beetje reclame voor HardRock cafe in Ochi? Lord ave mercy.
Het zal misschien aan mij liggen maar ik vind het maar een stomme amerikaanse bedoening die Margaritaville.

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: 04 mei 2010 »

Tsja Marco, wat de éên leuk vindt, is voor de ander drie keer niks.
Hoewel de opzet wellicht Amerikaanse trekjes heeft, zou ik Margaritaville toch niet met het Hard Rock Café willen vergelijken. Het ademt een Caraïbisch sfeertje uit die je in het Hard Rock Cafê niet tegen komt.

Ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die zich in tenten als Margaritaville prima kunnen vermaken. En er zullen er ook genoeg zijn die er totaal niets aan vinden. En dat mag, nietwaar?

Zie het zo:
Ik wil op het Jamaica Forum niet zozeer reclame maken voor Margaritaville, maar wel voor Jamaica zelf. En Jamaica heeft ook dingen waarvan ik zelf de lol niet in zie, maar die voor andere mensen helemaal het einde zijn. Dus ook die horen op dit forum thuis.
C'est la vie..., toch?

En oh ja, ik hou me aanbevolen voor alternatieven voor tenten als Margaritaville Marco, dus laat ze maar weten als je die hebt :)
DutchJam

Dirkje

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
« Reactie #3 Gepost op: 15 juni 2010 »

Ik ben hier een paar keer geweest toen in in 2006 in Montego Bay was en het is er hartstikke leuk. Misschien een beetje commercieel en er waren toen veel Amerikanen, maar als je gewoon een lekkere relaxte avond wil, kun je in Marguerita Ville de avond best doorkomen hoor :)

In de Pork Pit kun je trouwens ook fantastisch (Jamaicaans) eten, ligt wat verderop op de Hip Strip. Heeft een goede naam en maakt dat ook waar.

En voor een snelle hap (Jamaicaans en Internationaal) kun je goed terecht bij de Pelican, ook op de Hip Strip, even voorbij de Burger King. Doet een beetje Amerikaans aan, maar ach, kan best eens leuk zijn en het eten is er niet slecht. Ook voor ontbijt als je eens een gewoon spiegeleitje wilt ;)

Dirk

Marco

• Full Member
  • Waardering: +1/-10
« Reactie #4 Gepost op: 17 juni 2010 »

De Pelican amerikaans aandoend....nou nou.
Met mijn toeristen gingen we bij aanvang van een tweedaagse daar ontbijten. De meesten wilden natuurlijk hun spiegeleitje tot ze mijn bord zagen met een heerlijk Jamaicaans ontbijt. Jaloerze blikken maar....te laat.
Pelican heeft klasse op zijn Jamaicaans. Dit is ook de reden waarom zakenmensen op doorreis daar gaan eten. Ga er ook eens kijken tijdens het Sumfest festival. Je zal steevast alle artiesten aan tafel zien zitten.
In het begin van de Hip strip zit nog een aanrader : Mobay Proper.

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: 18 juni 2010 »

Ik begrijp wel een beetje wat Dirk bedoelt met 'Amerikaans'.

De eerste keer dat ik de Pelican binnenging had ik ook een beetje die indruk. De inrichting, het wachten totdat er iemand komt die je een plaats toewijst, de bar waar ook aan gegeten wordt... Niet echt een Jamaicaanse uitstraling. Het deed mij ook een beetje aan soortgelijke eetgelegenheden in Miami denken.

Maar dat mag de pret niet drukken, want Marco heeft absoluut gelijk wat het eten bereft. Laat dat spiegeleitje maar staan en bestel een Jamaican breakfast. Absoluut de moeite waard.

En ook voor een diner kun je er prima terecht.

Een verblijf in Montego Bay zonder een bezoekje aan de Pelican is voor mij breken met een traditie ;)
DutchJam

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: